Iedereen verdient goede zorg volgens de overheid. Omdat ‘goed zorg’ een ruim begrip is heeft de overheid de Wet kwaliteit, klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz) gecreëerd. Deze wetgeving stelt dat iedere zorgaanbieder verplicht is ‘een regeling te treffen voor de behandeling van klachten over een gedraging van hem of van voor hem werkzame personen jegens een cliënt, en deze regeling op passende wijze onder de aandacht van zijn cliënten te brengen’. Ben jij ontevreden over de zorg die je hebt gekregen en is je zorgverlener bij ons, erisietsmisgegaan.nl, aangesloten? Lees dan verder zodat je globaal weet welke stappen je kan nemen om tot een oplossing van je klacht te komen.
Allereerst is het belangrijk om bij de zorgaanbieder aan te geven dat je ontevreden bent. Ga in gesprek met elkaar, mogelijk komen jullie samen tot een oplossing.
U ontvangt zorg van een zorgverlener. Hiermee bedoelen we iemand die beroepsmatig zorg verleent, niet een mantelzorger.
Om wat voor reden dan ook voelt u zich niet goed of niet prettig behandeld. Dat kan zijn omdat u vindt dat de zorgverlener in de relatie met u geen respect toont. Hij of zij komt bijvoorbeeld de afspraken niet na. Maar het kan ook zijn dat er iets is misgegaan in de behandeling. U krijgt bijvoorbeeld niet de juiste medicijnen, waardoor uw gezondheid in gevaar komt. En alles daartussenin.